Ο Κώστας Βλάσης καταγγέλει τον εξοντωτικό φόρο για το διαδίκτυο που ετοιμάζει η κυβέρνηση

Ο Κώστας Βλάσης καταγγέλει τον εξοντωτικό φόρο για το διαδίκτυο που ετοιμάζει η κυβέρνηση στην Ερώτηση με θέμα «Εξομοίωση στην επιβολή φόρων επί των διαφημιστικών εσόδων τηλεοπτικών σταθμών και ιστοσελίδων στο internet», την οποία κατέθεσε στις 30 Απριλίου 2015, προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Επικρατείας, από κοινού με ομάδα Βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας.

Στην εν λόγω Ερώτηση επισημαίνεται ο κίνδυνος χιλιάδες Έλληνες εργαζόμενοι στο χώρο της διαφήμισης και του διαδικτύου να μείνουν χωρίς δουλειά, λόγω της πρόθεσης της κυβέρνησης να αυξήσει στο 20% το φόρο για τις διαφημίσεις σε όλα τα ψηφιακά μέσα, οριζόντια και αδιακρίτως.

Αύξηση η οποία προβλέπεται να οδηγήσει σε αδιέξοδο πολλές Ελληνικές ενημερωτικές ή ψυχαγωγικές ιστοσελίδες, αφού τα ισχνά διαφημιστικά τους έσοδα θα αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο που αντιμετωπίζονται τα αντίστοιχα έσοδα των τηλεοπτικών σταθμών.

Την ίδια στιγμή θα παραμείνουν ανέγγιχτες κάποιες πολυεθνικές διαδικτυακές ιστοσελίδες και επιχειρήσεις οι οποίες, μέσα από ένα εύρος τριγωνικών συναλλαγών, έχουν τη δυνατότητα να μην φορολογούνται τα έσοδα τους από τις διαφημίσεις, έστω και αν προβάλλονται στην Ελλάδα.

Εκφράζεται η ανησυχία πως το μόνο που θα επιτευχθεί, μέσα από μία τέτοια ρύθμιση, είναι να καταστεί ακριβότερη η διαφήμιση στο διαδίκτυο για τις ιστοσελίδες που εδράζονται στη Χώρα μας. Μαζί με αυτήν θα καταστεί εξαιρετικά δύσκολη και η επιβίωσή τους, γι’ αυτό και οι Βουλευτές της ΝΔ ρωτούν τους αρμόδιους Υπουργούς τα παρακάτω:

  1. Με ποιο σκεπτικό, επελέγη η οριζόντια φορολογική αντιμετώπιση των εσόδων από τις διαφημίσεις σε όλα τα ψηφιακά μέσα.
  2. Αν έχει συνυπολογιστεί η απώλεια εσόδων και θέσεων εργασίας από την διακοπή λειτουργίας ιστοσελίδων, με έδρα την Ελλάδα ή την μεταφορά της έδρας τους σε άλλη χώρα.
  3. Αν έχουν συνειδητοποιεί τον κίνδυνο δημιουργίας μονοπωλιακών καταστάσεων στη διαδικτυακή διαφημιστική αγορά.

Επισημαίνεται πως, σήμερα, μόνο το 20% της διαφημιστικής δαπάνης στο διαδίκτυο καταλήγει σε ιστοσελίδες που έχουν ως έδρα τους την Ελλάδα, ενώ το υπόλοιπο 80% το καρπώνονται πολυεθνικές διαδικτυακές ιστοσελίδες και επιχειρήσεις.